Information och tips

Hitta till hotellet
Adressen till Utsikten Meetings är Utsiktvägen 10, 149 41 Nynäshamn. Karta hittar du här http://www.utsiktenmeetings.se/kontakt/

Med bil söderifrån:

Med bil norrifrån:
Från Stockholms central åker du söderut på den nya fina motorvägen nr 73. På ca 35 minuter är du framme i Nynäshamn på Utsikten Meetings.

Parkering:
En stor fri parkering (150 platser) finns precis utanför hotellet.

Med tåg från Stockholms central:
Pendeltåget går från Stockholms centralstation, linje nr 35 mot Nynäshamn. Biljett löser du i någon av luckorna på stationen. Ladda gärna ett kort för hemvägen också (se nedan). För mer information gällande priser kan ni gå in på www.sl.se.

Stationen Nynäsgård är obemannad. Istället kommer en konduktör och blippar kortet ombord på tåget på hemvägen.

Restiden till station Nynäsgård är strax över en timme. Nynäsgård ligger på 8 minuters promenadväg från konferenshotellet.
Vägbeskrivning från Nynäsgård
Incheckning från kl. 15 alla dagar.

Vad behöver jag ha med mig?
Alla har vi olika pärlvanor, en del pärlar fort och stort, andra smått och långsamt. (En del pärlar inte alls utan bara minglar…) Så hur mycket man tar med sig är väldigt individuellt men några bra-att-ha-grejer är:

  • ett bassortiment av pärlor och tillbehör
  • verktyg och hjälpmedel (tänger, nålar, lim mm)
  • pärlmatta
  • arbetslampa (förlängningskabel/grenuttag behövs inte då hotellet ordnar med detta)
  • bekväma inneskor
  • ev. vattenflaska och/eller termosmugg.
  • ev. material/pengar till workshops. Kontrollera noga vad som behövs för just dina workshops och ha med jämna pengar.
  • shoppingpengar. De flesta butikerna tar kort men kontanter är inte fel om man bara ska ha “det där lilla”.
  • Ska man sova över på hotellet så får man väl kanske tänka på att stoppa ner en tandborste och lite andra sådana där triviala saker också…
  • Skulle man ha glömt något så är det ju ingen panik för mycket finns ju att köpa på plats och affärer i Nynäshamn är inte så långt borta. En sak får man dock inte glömma: Ett glatt humör!

Lite att tänka på

  • Det är inte tillåtet att äta medhavd mat eller dryck i hotellets matsal, konferensvåning och allmänna utrymmen (hotellets regler). Har man inte bokat matpaket innan så går det att beställa på plats men till ett högre pris, eller så får man gå ut och äta.
  • Var rädd om våra allergiker så undvik parfym och andra starka dofter. Inga nötter eller äpplen i Pärlsalen.
  • Inne i pärlsalen dricker vi inte kaffe eller andra drycker i öppna muggar/glas vid borden. Det är lätt hänt att en mugg välter bland alla våra pärlor och det är dukar på borden så det blir många som får flytta undan sina saker om olyckan är framme.
  • Pärlsalen och workshopsrummen är “privat” område. Detta är extra viktigt under lördagen när vi har öppet för allmänheten. Det är inte okej att tex “kära mamma eller bästa vännen” bara vill kika in. Det är viktigt att alla respekterar detta. Ha därför på er namnbrickan synligt, den är ert ”passerkort” till Pärlsalen. Vi är många på träffen, både återkommande och nya deltagare, och förutom att det är praktiskt att kunna se namnen, så ser vi även så att det inte kommer obehöriga in i Pärlsalen.
  • I pärlsalen har var och en inte med sig mer saker än motsvarande en matvarukasse i papper. Inga väskor o dyl längs gångstråk i rummet eller framför de vita luftintagen. Har du mer saker får du förvara det i ditt hotellrum. Detta är för allas trevnad och säkerhet då vi är många deltagare på en begränsad yta och har rörelsehindrade bland oss. Vänligen respektera detta!
  • Alla vill inte vara med på bild så fråga först innan du fotar och/eller publicerar bilder.
  • Detta är ett sponsrat event och det är butikerna på plats som står för försäljningen på träffen. Det är inte okej för deltagare att ha med sig varor till försäljning vare sig i Pärlsalen eller i hotellrummen.
  • Om du har särskilda behov som gör att du behöver boka en bordsplats (exempelvis svårt att gå), var vänlig och hör av dig till mig och berätta vad du behöver så markerar jag en plats åt dig som fungerar. Du får boka till dig själv och en vän.
  • Workshopledarna får lov att sälja ett begränsat antal extra beskrivningar/kit från sina workshops till andra deltagare.

Handikapprum
Vi undersöker hur det ser ut med handikappanpassning på vårt nya hotell och återkommer när vi vet mera. Det blir först till kvarn som gäller men vi försöker fixa så att alla som hunnit anmäla sig skall kunna komma. Skriv gärna i anmälan att du önskar handikappsrum samt vad som gör att du behöver det (behöver inte vara ingående på just ditt handikapp utan kan vara att du behöver en rullstolstoalett eller högre säng etc). Ange också om du behöver ett rum nära en hiss.

Dubbelrum, tre- och fyrbäddsrum
Har du ingen rumskamrat ordnad innan anmälan släpps men kan tänka dig att dela med någon du inte känner kan du skriva detta under övriga önskemål. Om det är möjligt försöker vi då matcha ihop dig med någon annan/några andra som markerat likadant. Vi kan inte garantera att det blir så men vi försöker få till det för alla. I de fall det inte går reserverar vi oss för att istället boka in dig i ett singelrum. Detta gäller även om vännen du hade tänkt dela rum med inte hinner få en plats på Beadalong. Om vännen som du skulle dela rum med kommer med senare via avhopp/reservlista så försöker vi fixa så ni får ett dubbelrum.